Během dopoledne, které bylo věnováno teorii, zákazníci nejprve řekli své požadavky a očekávání od školení.
Kromě nových bezbarvých laků je zajímaly například plniče, které přišly na řadu jako první.
Poté už následovalo představení jednotlivých nových laků – Rapidclearu, Glossclearu, Everclearu, Easyclearu a Extremeclearu, přičemž byly o každém laku sděleny technické údaje.
Nechybělo ani porovnání s generací předchozí.
Ve zbylém čase před obědem byl zákazníkům představen softwarový program R-M – Shopmaster, konkrétně vyhledávání servisních receptur, a také koloristický nástroj – colorbox Colormaster.
Po obědě následovala praktická část.
Na soustavách panelů (přední blatník a přední dveře) si zákazníci po zmatování nejdříve vyzkoušeli aplikaci plničů R-M Profiller a Perfectfiller.
Po nanesení vrchního laku R-M Onyx HD si zkusili první dva laky z nové generace – Rapidclear a Glossclear.
V 15 hodin se všichni přesunuli zpět na učebnu, aby společně udělali kalkulaci nákladů na opravu. Po celou dobu opravy bylo totiž zapisováno množství spotřebovaného materiálu.
Po prostoru pro shrnutí dne a finální dotazy v 16 hodin první den školení skončil.
Zbývala už jen společná večeře, na kterou se všichni sešli v 19 hodin v hostinci U Soudku v obci Svobodka.
Druhý den školení začal taktéž v 9 hodin, a to rovnou praxí.
Soustavy panelů si zákazníci připravili na aplikaci produktu Extrasealer. Následoval opět Onyx HD a poté další z nových bezbarvých laků – univerzální Everclear.
Před obědem si zákazníci ještě zkusili leštění použitých laků a po něm už zamířili zpět na učebnu, kde na řadu přišlo shrnutí školení spolu s prostorem pro závěrečné dotazy.
Školení bylo završeno předáním certifikátů o absolvování a dárkových předmětů, po čemž ve 14 hodin skončilo.